ברצועות קצרות, ללא מים או אוכל: 3 כלבי שמירה חולצו מתת-תנאים

3 כלבים שהוחזקו בלי תנאים בסיסים ובלי גישה למזון ולמים חולצו על ידי מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות.

הכלבים, מגזעי פיטבול ומלינואה, נמצאו כשהם קשורים ברצועות קצרות, ללא גישה למים או לאוכל ובלי צל בין היישוב כאבול ליישוב שעב שבגליל.

המפקחים חילצו את הכלבים ופינו אותם לכלביה של הרשות המקומית לשיקום והמשך טיפול. במקביל, המפקחים זימנו את בעלי הכלבים לחקירה בגין עבירות על חוק צער בעלי חיים.

הכלבים שימשו לשמירה על חלקת קרקע שלא בבעלות הבעלים שלהם. הבעלים זומנו לחקירה
הכלבים נמצאו קשורים ברצועות קצרות, ללא מים או צל. צילום באדיבות משרד החקלאות

במהלך הבדיקות התגלה כי הכלבים לא חוסנו, לא קיבלו שבב ולא עוקרו – כפי שהחוק דורש מבעלי כלבים ששייכים לרשימת גזעי הכלבים המסוכנים.

הפרשה החלה עם פנייה של אזרח למוקד של משרד החקלאות. עם קבלת הפנייה, יצאו מפקחי משרד החקלאות יחד עם הרופא הווטרינר של כאבול ומצאו את הכלבים.

אחד הכלבים שאותרו בשטח. צילום באדיבות משרד החקלאות

ממצאי החקירה הראשונית מעלים כי הכלבים שימשו ככלבי שמירה על קרקע שכלל אינה בבעלות בעלי הכלבים.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מעבר לבריאות הכלבים ולרווחתם, היות ומדובר בכלבים מסוכנים שאינם מחוסנים, הדבר מהווה סכנה של ממש עבור בריאותם של העוברים והשבים. אולם, בזכות ערנות של האזרחים ופנייתם אלינו, מנענו אסון". 

משרד החקלאות קורא לציבור הרחב להמשיך ולדווח על כל מקרה שבו עולה החשד לפגיעה ברווחת בעלי החיים, למוקד משרד החקלאות הזמין 24/7, בטלפון *6016

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני