ארה"ב: ווטרינרים לא זיהו שכלב חולה ב"מוות השחור", יותר ממאה בני אדם נחשפו למגפה

כלב חולה בקולורדו גרם לבהלה בבית חולים וטרינרי לאחר שהתברר כי הוא נדבק בדבר, מחלה נדירה, קטלנית ומדבקת מאוד. יותר ממאה ווטרינרים ואנשים אחרים באו במגע עם הכלב לפני שאובחן, והם היו בסיכון להידבקות במחלה
וטרינר בניתוח

כלב חולה בקולורדו גרם לבהלה בבית חולים וטרינרי לאחר שהתברר כי הוא נדבק בדבר, מחלה נדירה, קטלנית ומדבקת מאוד. יותר ממאה ווטרינרים ואנשים אחרים באו במגע עם הכלב לפני שאובחן, והם היו בסיכון להידבקות במחלה. האירוע התרחש בדצמבר 2017, אז כלב בן שלוש אובחן עם חום גבוה ותשישות. הבעלים שלו לקח אותו למרפאה הווטרינרית, שם הוא טופל באנטיביוטיקה. זמן קצר לאחר הטיפול, הכלב החל להשתעל דם והופנה לבית החולים הווטרינרי באוניברסיטת קולורדו.

בדיקות שעבר הכלב גילו דלקת ריאות. בנוסף, התברר כי ארבע ימים לפני שחלה, הכלב רחרח גופה של נובחנית, סוג של מכרסם החי באזור. הנובחניות הן נשאיות של בקטריה שגורמת להתפרצות הדבר. למרות זאת, הרופאים הוטרינרים שללו שמדובר בדבר בעיקר בשל התקופה הלא צפויה. באזור קולורדו, מחלת הדבר מתפשטת בין אפריל לאוקטובר. בנוסף, כלבים אינם נשאים טובים של המחלה כמו חתולים.

[wpinsertshortcodead id="rrxdj5c76ed671ce59"]

במקום זה, הווטרינרים סברו שמדובר במחלה שכיחה הרבה יותר: דלקת ריאות בשל שאיפת גוף זר, אולי אפילו שאיפת מזון. תוצאות בדיקות ה-CT שעבר הכלב התאימו לאבחנת הרופאים. יומיים לאחר מכן, שלחו הרופאים דגימה מהריאה של הכלב לבדיקה, ואז התגלה כי היא אובחנה עם הבקטריה. למרות זאת, הרופאים עדיין לא היו משוכנעים, וסברו כי תוצאות הבדיקה שגויות.

למחרת ערכו הרופאים בדיקת דבר. גם היא יצאה חיובית, ואף יותר מכך: הבדיקה גילתה כי הכלב סובל מהצורה החמורה והמסוכנת ביותר של המחלה שמתפשטת גם באוויר. עוד לפני שהבדיקה אישרה כי הכלב נדבק בדבר, בבית החולים התרוצצו כבר שמועות על הפרשה ובהלה החלה לאחוז בעובדים. במהלך האשפוז שלו בבית החולים, הועבר הכלב בין המחלקות ואף שהה בחדר חמצן סגור. 116 רופאים ואנשי צוות אובחנו כמי שעלול היה להיחשף למחלה המסוכנת.

למחלת הדבר היסטוריה קטלנית ועקובה מדם, כאשר התפשטות המחלה המפורסמת ביותר היא זו שהרגה מיליוני בני אדם באירופה במאה ה-14, אז קיבלה את הכינוי "המוות השחור". כיום המחלה עדיין פעילה, אם כי בהיקפים מצומצמים הרבה יותר. בכל שנה בארצות הברית נדבקים בממוצע שבעה בני אדם בדבר.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני