סימפריקה או ברבקטו: מה עדיף? כל האמת על טבליות נגד פרעושים וקרציות

בעלי כלבים רבים שואלים את עצמם מה עדיף לתת לכלב: סימפריקה או ברבקטו. המאמר הזה עונה על כל השאלות על התכשירים המומלצים נגד פרעושים וקרציות
סימפריקה או ברבקטו

כשזה מגיע למאבק המתמשך בקרציות או פרעושים, בעלי כלבים שואלים את עצמם מה עדיף לתת לכלב – סימפריקה או ברבקטו?

לפני שנענה על השאלה הזאת, כדאי להרחיב מעט על הסכנות שיש בפרעושים ובקרציות ועל ההבדלים בין שני התכשירים האלה.

קרציות ופרעושים – סכנה מוחשית לבריאות הכלבים

מעבר לחוסר הנוחות ולגירודים המתמשכים, קרציות ופרעושים מסוכנות לבריאות של הכלבים שלנו. קרציות אפילו עשויות לגרום למוות של כלב.

קרציות עלולות להעביר לכלב מחלות שונות ומסוכנות, ובהן קדחת קרציות, מחלת ליים וטולרמיה. מדובר במחלות מסוכנות שעשויות לגרום לפגיעה בריאותית ממשית ואפילו למוות של כלב.

בנוסף, קרציות עשויות להעביר זיהומים אחרים שמקורם בבעלי חיים נגועים.

במקרים קיצוניים, שבהם כלב סובל ממתקפת קרציות קשה, הוא עלול גם לסבול מאנמיה בגלל שהן שותות את הדם שלו. יחד עם זאת, סיכוי סביר שהוא יהיה חולה מאוד בגלל כל הדברים שהן עלולות להעביר לו עוד לפני שיגיע למצב של אנמיה.

ומה עם פרעושים? המזיקים הקטנים האלה פחות מסוכנים לכלבים מאשר קרציות, אבל הם עדיין עשויים לפגוע בבריאות של הכלב. הם עשויים לגרום לאלרגיה ולהעביר תולעים – אבל לא יותר מזה.

טבליות נגד פרעושים לכלבים – האם יש בהן סכנה?

בכל מיני פורומים וקבוצות פייסבוק יש טענות על כך שסימפריקה או ברבקטו מסוכנות לכלבים, וכי מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, הוציא אזהרה נגד השימוש בהן.

סימפריקה או ברבקטו הם טבליות נגד קרציות ופרעושים לכלבים שמומלצים על ידי וטרינרים בכל רחבי העולם. הסיבה לכך פשוטה: הן יעילות הרבה יותר מכל תכשיר אחר.

לגבי תופעות לוואי, כמו בכל תרופה ייתכנו תופעות לוואי, אך המספרים שלהם נמוכים מאוד. ישנם וטרינרים שמדגישים כי לאקמול יש תופעות לוואי הרבה יותר נפוצות – אך עדיין הורים רבים נותנים לילדים שלהם את משכך הכאבים הזה בלי לחשוב פעמיים.

בכל מה שקשור לסימפריקה או ברבקטו, מומלץ כמובן להתייעץ עם הווטרינר המטפל לפני מתן הטבליה. חשוב לציין בפני הווטרינר – במידה והוא לא מכיר את ההיסטוריה הרפואית של הכלב – אם יש בעיות רפואיות שונות, ובעיקר בעיות נוירולוגיות.

הסיבה לכך היא כי ישנו סיכוי, קטן אמנם, שהטבליות האלה נגד פרעושים וקרציות יגרמו לעלייה בהתקפים ובפרכוסים שנובעים מבעיות נוירולוגיות קיימות.

יחד עם זאת חשוב לדעת כי אין עדות לכך שהטבליות האלה גורמות לבעיות נוירולוגיות שלא היו קיימות קודם לכן, אלא רק מגבירות את התסמינים שלהם.

סימפריקה או ברבקטו – מה לתת לכלב שלי?

למעשה, יש מי שיגיד שההבדל הגדול בין הטבליות האלה מגיע מכיוון הבעלים, ולא מכיוון הכלב. טבלית ברבקטו נגד פרעושים מספקת עד שלושה חודשים של הגנה מפני פרעושים וקרציות. לעומת זאת, טבלית סימפריקה מעניקה הגנה עד חמישה שבועות בלבד.

זו הסיבה שבכל קופסא של ברבקטו יש טבליה אחת בלבד, לעומת קופסא של סימפריקה שבה יש שלושה טבליות.

לכן, אם תהית מה עדיף לכלב שלך, סימפריקה או ברבקטו, כדי לך לחשוב מה יותר נוח לך – וכמובן להתייעץ עם הוטרינר המטפל.

לרכישת סימפריקה או ברבקטו:

דיסקליימר: המאמר אינו מהווה חוות דעת רפואית מוסמכת ולא מחליף התייעצות עם וטרינר. האחריות על הטיפול בכלב והשימוש בתכשירים שונים הוא על בעל הכלב. בנוסף, מומלץ לקרוא את התוויות ואת הוראות השימוש לפני מתן תרופות לכלבים.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני