בעקבות התחקיר המזעזע: הפסקת פעילות הכלבייה בצור משה

משרד החקלאות הודיע כי יפסיק להיעזר בכלבייה לכלבים משוטטים עד להחלטה אחרת.

מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר תמיר גשן, הורה על הפסקת פעילות הכלבייה בצור משה ככלביית רשות בעקבות חשדות להפרות של צער בעלי חיים.

משמעותה של התליית הרישיון בפועל היא הפסקת פעילותה ככלביית רשות לכלבים משוטטים עד להחלטה אחרת. 

הפרשה החלה בפרסום תחקיר שערכו עמותת "תנו לחיות לחיות" ועמותת "סנטיאנט", וחשף התנהגות מזעזעת בכלבייה.

במשרד החקלאות מציינים כי ההחלטה התקבלה לאחר שמנהל הכלבייה לא הופיע לשימוע אליו זומן בפני מנהל השירותים הווטרינרים, עקב סיבות בריאותיות לטענתו.

עם קבלת התלונות אודות ליקויים בכלבייה בצור משה על ידי עמותות להגנה על בעלי חיים, מנהל השירותים הווטרינריים הנחה להפסיק לאלתר את קליטתם של כלבים משוטטים במקום וביקורות של מפקחי המשרד התקיימו כל העת במקום.

כמו כן, לצד ההליך המשמעתי, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות עודנה מנהלת חקירה פלילית בנושא, וככל שיידרש יפעל המשרד בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי למצות את הדין עם הגורמים הרלוונטיים.

160 כלבים מפונים מהכלביה

בעקבות התליית האישור, נוצר צורך לפנות את 160 הכלבים השוהים במקום ולמצוא להם בית חלופי. לכן הנחה מנהל השירותים הווטרינריים את הרופאים הווטרינרים הרשותיים ואת הרופא הווטרינר של צה"ל, אשר השתמשו בשירותי הכלבייה, להעביר את הכלבים מהמקום ולדווח לאן הועברו.

בנוסף, במאמץ לסייע למצוא באופן מהיר בית חם חדש לכלבים, ומתוך הבנת העומס העומד בפני הכלביות השונות, משרד החקלאות  יסייע לעמותות אשר ייקחו חסות על הכלבים השוהים בכלבייה בסכום של עד 400 שקלים לכלב.

במקביל, ימשיכו מפקחי השירותים הווטרינריים לפקוד את הכלבייה ולדאוג לבריאותם ורווחתם של בעלי החיים מעת לעת עד לפינוי מלא של כל הכלבים במקום.

מנהל השירותים הווטרינרים, ד"ר תמיר גשן: "בשל התליית האישור של כלביית צור משה לשמש ככלביית רשות והצורך לפנות משם כלבים, משרד החקלאות יסייע לעמותות הנוטלות חסות על הכלבים בתקציב שנקבע. החלטה סופית בעניין הכלבייה תתקבל לאחר קיום השימוע".

עם כניסתו לתפקיד, מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, הנחה את גורמי המקצוע במשרד למדיניות בלתי מתפשרת של אפס סובלנות כלפי מתעללים בבעלי חיים חסרי ישע, במסגרתה כל מקרה מסוג זה יטופל בחומרת הדין.  

מנכ"ל המשרד שב וקורא לציבור הרחב להיות ער, לדווח למוקד משרד החקלאות על כל אירוע או חשש העולה לצער בעלי חיים, בטלפון 6016*, ולא לחשוש לעשות זאת בהקדם האפשרי.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני