איך להתמודד עם פרעושים וקרציות שהגיעו הביתה מחיית המחמד שלכם?

חיות המחמד שלנו הן בנות משפחה אהובות, אך יחד עם זאת, כאשר אתם מגדלים חיות מחמד עליכם להיות מודעים לכך שהחיות האהובות עשויות לביא איתן מזיקים לא רצויים לבית, כמו פרעושים וקרציות. קרציות ופרעושים עשויים לגרום לאי נוחות גדולה עבור חיות המחמד, אך לא רק.

מזיקים אלו גם יכולים להפיץ מחלות ולהוות מטרד אמיתי ומסוכן גם לבני אדם. לכן אם אתם חושדים שחיית המחמד שלכם הביאה אתה הביתה פרעושים או קרציות, חשוב שתעשו מעשה ותפעלו כדי להיפטר מהמטרד. 

זהו את הבעיה

השלב הראשון בדרך הוא לזהות שיש בעיה. קרציות ופרעושים גורמים לגירודים רבים אצל חיות המחמד, לכן אם עולה חשד, בדקו את הפרווה ושימו לב אם אתם מזהים כתמים שחורים או חומים או אפילו בליטות על העור.

ייתכן שתראו את חיית המחמד מתגרדת יותר מהרגיל, ובמקרים מסוימים אף נושכת את עורה, בדקו באזורים שמציקים לה. אחרי שזיהיתם שיש לה פרעושים או קרציות, עליכם לעבור לשלב הבא. 

טפלו בחיית המחמד

הדרך היעילה ביותר להתמודד עם פרעושים וקרציות היא לעשות טיפול לחיית המחמד. כיום ניתן לרכוש בכל חנות חיות מוצרים רבים שיכולים לעזור כמו למשל תרסיסים, פורמולות, קולר נגד פרעושים וקרציות, שמפו, כדורים ועוד.

כאשר אתם עושים טיפול לחיית המחמד הקפידו לעקוב אחר הוראות היצרן בקפידה, ולחשב כמויות בהתאם לגודל ולמשקל של חיית המחמד שלכם. בנוסף, תמיד כדאי להתייעץ עם הווטרינר, אשר יכול להמליץ על הטיפול הטוב ביותר. 

נקו את הבית 

פרעושים וקרציות יכולים להתפשט בקלות ברחבי הבית, לכן חשוב לנקות ולשאוב היטב את כל האזורים שמשמשים את חיית המחמד כמו למשל שטיחים, מזרנים, רהיטים ומצעים.

אם לחיית המחמד שלכם יש מזרן משלה או שמיכות, כדאי שתכבסו את אלו במים חמים, ותשאבו את כל המשחים כדי להיפטר מביצים או זחלים. הקפידו לשפוך את תכולת השואב לתוך שקית (כדאי שתעשו זאת מחוץ לבית), לסגור אותה הרמטית ולזרוק לפח באופן מידי. 

השתמשו במוצרי הדברה

בנוסף לטיפול בחיית המחמד שלכם, ובמקביל לניקיון הבית שלכם, ייתכן שתרצו להשתמש במוצרי הדברה עבור סביבת הבית החיצונית כדי לחסל פרעושים וקרציות. כיום ישנם מוצרים רבים שיכולים לשמש אתכם כמו תרסיסים, אבקות ושלל מוצרים ייעודיים, המיועדים לשימוש בבית או בחוץ.

קחו בחשבון שמניעה תמיד תהיה האסטרטגיה הטובה ביותר. בדיקה קבועה של חיית המחמד ושמירה על ניקיון הבית ותחזוקת החצר, יוכלו לסייע לכם למנוע כאלו בעיות עד כמה שניתן. 

היעזרו בחברת הדברה

אם אתם מתקשים להתמודד בעצמכם עם מפגע של פרעושים וקרציות בסביבת הבית שלכם, חברת הדברה יכולה לספק לכם פתרונות יעילים לצד ידע מקצועי שאין לו תחליף. מדביר מקצועי יכול לזהות את היקף הבעיה, לאתר אזורי מסתור ולהחליט על תכנית הטיפול הטובה ביותר בהתאם למצב. 

מומחים בהדברה גם יכולים להשתמש בציוד ומוצרים שאולי לא נגישים לציבור הרחב ולהציע לכם שירותי מניעה ותחזוקה שוטפים כדי לשמור על חיות המחמד שלכם ועל הבית והסביבה החיצונית, נקיים ממזיקים בעתיד. 

מאמר זה נכתב ע"י ניר יזדי – מנכ"ל ובעלים של חברת קסם הדברות.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני