מזון יבש וגם רטוב? ברויאל קנין מדגישים את יתרונות התזונה המשולבת

מזון משולב לכלבים של רויאל קנין

יצרנית מזון הכלבים רויאל קנין משיקה קמפיין חדש להעלאת יתרונות התזונה המשולבת של מזון יבש עם מזון רטוב תואם.

ברויאל קנין מעוניינים להגביר את היתרונות של תזונה משולבת לכלבים, ואת היתרונות של מזון רטוב שמאפשר גיוון בטעמים והרווית הגוף.

רבים מבעלי הכלבים מודעים לחשיבות שילוב מזונות רטובים עם המזון היבש הן על מנת לגוון בטעם והן על מנת לתרום להרוויית הגוף.

יחד עם זאת, לא כל החברות מציעות אוכל רטוב המתאים לאוכל הרגיל של חיית המחמד, ופעמים רבות עליהם למצוא פתרונות כגון בישול מיוחד או שילוב עם מזונות לא ייעודיים לבעלי חיים כטונה, שאינה מספקת לכלב את כל הרכיבים התזונתיים.

לכן, ברויאל קנין מציעים פורמולות ייעודיות של מזון יבש בשילוב מזון רטוב שנועדו להעניק את כל הנוטריינטים הנדרשים לכלב ולחתול לפי גזע, לאורך שלבי חיים ספציפיים ומצבים בריאותיים. המזון הרטוב מותאם למזון הרגיל,  ומכיל את כל הרכיבים התזונתיים של המזון היבש. 

מזון רטוב לכלבים של רויאל קנין
פאוצ'ים של מזון רטוב לכלבים \\ צילום: רויאל קנין

ד"ר פול סלון, וטרינר מוסמך ומנהל הקשרים המדעיים של 'רויאל קנין' ישראל, מדגיש כי "כל המזונות של 'רויאל קנין', לרבות הרטובים הינם מאוזנים ומלאים ועל כן יכולים לשמש כהזנה בלעדית ביחד או כל אחד לבדו".

הוא מוסיף כי "מבחינת חוויית אכילה, גם למרקמים השונים השפעה ניכרת. באשר לצריכת מים, חתולים ככלל נוטים לא לשתות מספיק. המזון הרטוב מהווה פתרון לתוספת נוזלים מעבר לשתייה, אך בשום אופן לא במקומה".

היתרונות של תזונה משולבת לכלבים

אין ספק כי לשני סוגי המזונות יתרונות וחסרונות, לכן יותר ויותר בעלי כלבים בוחרים לשלב ביניהם:

המרכיב העיקרי ביותר שמבדיל בין מזון רטוב ליבש לכלבים הוא תכולת המים. במזונות יבשים, תכולת הלחות היא בערך 8%, ואילו במזונות רטובים מדובר בדרך כלל בסביבות 75%. 

מסייעת נגד אבנים בדרכי השתן

מזון רטוב, עתיר לחות תורם להרוויית הגוף, במיוחד בימים חמים. בנוסף, תכולת לחות גבוהה במזון לכלבים יכולה אף לסייע לתמוך בבריאות דרכי השתן, במיוחד נגד אבנים בדרכי השתן אשר לעיתים קרובות נוצרות אצל כלבים ומהוות 18% מכלל מחלות דרכי השתן התחתונות בכלבים.

שילוב מזון רטוב יכול להועיל גם לכלבים שסובלים מהקאות ושלשולים, שעלולים לגרום לאיבוד נוזלים

יעילה נגד השמנת יתר

החלפת חלק מקוביות המזון היבש במזון רטוב מקטינה את תכולת הקלוריות בארוחה, שכן מזון רטוב מכיל כרבע מהקלוריות לגרם מזון יבש.

אחוז גבוה של כלבים סובל מעודף משקל וכתוצאה מכך מהשלכות בריאותיות חמורות כמו גם מתוחלת חיים קצרה יותר. אוכל רטוב יכול לסייע לכלב לשמור על משקל בריא.

קל יותר ללעיסה

מזון כלבים יבש קשה יותר ללעיסה, מה שעשוי להוות בעיה עבור כלבים מסוימים. כלבים בררניים במיוחד, למשל, עלולים לשחק עם האוכל היבש במקום לאכול אותו (ייתכן בשל קושי ללעוס כופתיות).

מעבר לכך, שילוב של מזון רטוב מסייע לכלבים מתבגרים או כלבים חולים שחווים ירידה בתיאבון או מתקשים בלעיסה.

כלבים יותר נהנים

מחקרים מראים שכלבים נהנים מהחידוש שבמרקמים חדשים. ערבוב מזון יבש ורטוב מגדיל את מגוון המרקמים ואת התחושה בפה, והופך את המזון לטעים וערב לחך.

מרקם של מזון רטוב, טעם וריח מוגבר יכולים לספק ארוחה טעימה עוד יותר. שילוב של מזון רטוב יכול לתת תחושה של קבלת "צ'ופר" לכלב ולחזק את הקשר עם בעליו.

ב'רויאל קנין' מסבירים שעל מנת לנצל את כל היתרונות הבריאותיים של מזון רטוב ויבש, חשוב להקפיד על הנחיות ההאכלה, שהן ספציפיות לכל מוצר.

בכדי להבטיח את האיזון בין צריכת אנרגיה לצריכת נוטריינטים, החלו בחברה לכלול הוראות להאכלה מעורבת על אריזות המוצרים שלהם. כאשר מתחילים להאכיל את חיית המחמד בתזונה משולבת, חשוב לשלב את דפוסי ההזנה החדשים בהדרגה.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני