3 כלבי מלינואה חולצו מבית פרטי ביפו כשהם במצב בריאותי קשה

הכלבים חולצו מהמקום לאחר שהבעלים שלהם לא עמד בדרישות ביקורת שנערכה במקום

שלושה כלבים מגזע רועה בלגי (מלינואה) חולצו מבית פרטי ביפו כשהם במצב בריאותי קשה. נגד בעלי הכלבים נפתחו הליכים משפטיים.

מפקחי משרד החקלאות ערכו ביקורת בבית פרטי שנמצא במרכז העיר יפו. במקום, מצאו המפקחים שלושה כלבים אשר סובלים מהזנחה.

עוד באותו היום, דרשו המפקחים מבעל הכלבים לתקן באופן מידי שורה של ליקויים הנוגעים לתנאי המחייה של הכלבים, ולצרכיהם הבסיסיים.

לאחר שבוע, חזרו המפקחים לביקורת פתע נוספת, ולהפתעתם גילו כי בניגוד להתחייבות בעל הכלבים, תנאי המחייה של הכלבים לא טופלו, ומצבם הבריאותי, לרבות תת תזונה והזנחה, נותר בעינו.

בעקבות זאת, מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף יחידת השיטור העירוני ביפו ולשכת הווטרינר העירוני ת"א, חילצו את הכלבים מהמקום, ולהעביר אותם למתקן מוגן לטיפול ולשיקום.

חקירה פלילית נפתחה נגד הבעלים של הכלבים, גבר כבן 50.

על פי חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), תשנ"ד-1994, על בעלים של בעלי חיים מוטלת החובה לספק להם את צרכי המחייה שלהם, לדאוג לבריאותם ולמנוע התעללות בהם.

דינו של מי שמפר את החובה הזו – עד שנת מאסר. 

חילוץ הכלבים מהבית ביפו \\ צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר אמר כי "משרד החקלאות מגלה אפס סובלנות כלפי מקרים של צער בעל חיים"

הוא הוסיף כי "אדם שלא מסוגל להעניק לבעלי חיים סביבה הולמת למחייה, לא ראוי שיחזיק בהם כחיות מחמד. שלושת הכלבים הללו ניצלו בעקבות ערנותם של הסובבים".

עוד הוסיף קליגר כי "אנו קוראים לציבור לא להסס ולדווח למוקד משרד החקלאות, בטלפון 6016* על כל מקרה של חשש להתעללות והזנחה של בעלי חיים".

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

פתח תקווה: כנס מיוחד לבעלי כלבים

עיריית פתח תקווה תקיים כנס מיוחד לבעלי כלבים, הכולל טיפים לאילוף, תזונה נכונה עם שי לכל משתתף או משתתפת שיבואו לכנס. התרומה של חיות המחמד לשיפור המצב הבריאותי והנפשי של בני אדם ידועה זה מכבר, אולם רק לאחרונה, מאז פרוץ המלחמה, נוכחנו לראות עד כמה תורמים הכלבים בחזית ובקרבות, בבתי החולים ובמחלקות השיקום, ואפילו הכלבים בבתים המסייעים בעידוד והרגעה של המשפחות המפונות ושל האזרחים בעורף. מתוך כוונה להעניק להם חזרה, יזמה עיריית פתח תקווה כנס

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני