פרעושים לכלב גור: מה עושים עם הגירודים?

אם אתם מחפשים מידע לגבי פרעושים לכלב גור, כנראה שהגיעה עונת הקיץ והנה, הכלבלב הקטן שלכם התחיל להתגרד. לא להילחץ, אבל כן לפעול מהר, כי פרעושים יכולים להביא איתם לא מעט מחלות שונות, הן מחלות שתופסות כלבים והן מחלות שמדביקות ומשפיעות על בני אדם. 

מעבר לכך שפרעושים אצל גורים יכולים להוביל למחלות שונות (גם אצל בני אדם) אצל הגור, זה פשוט קורע לב לראות את הקטנצ'יק מתגרד ללא מנוח ולפעמים מיילל מתוך תסכול בלתי פוסק. כשהם מגיעים, פרעושים לכלב גור מצויים בהמוניהם ורק ממשיכים להתרבות, מה שבתורו יוביל גם להדבקת הבית עצמו והאנשים בתוכו. מה עושים? לא נלחצים, יש פתרונות. 

מניעת פרעושים על גור כלבים – מה חשוב לדעת? 

הצעד הראשון במניעת כלבכם מלפתח פרעושים הוא לקבוע את סוג הסביבה בה הם חיים. לדוגמה, אם הכלב שלכם גר בבית עם חצר, הדבר מגביר את הסיכון שלו לחלות בפרעושים. אם הכלב גר בבניין דירות, סביר להניח שהוא יחטוף פרעושים רק כאשר יסתובב בגינות הכלבים השכונתיות, בדשא וכולי. 

טעות נפוצה לחשוב היא, שאם יש לכם חתול וכלב, החתול יכול לשמש כאינדיקטור לשאלה אם יש פרעושים בתוך הבית שלכם או לא. זה לא נכון, מכיוון שחתולים טובים מאוד בטיפוח של עצמם ויכולים לעיתים להיפטר מכל סימני פרעושים. מנגד, גור כלבים יהיה חסר ישע וחסר אונים אל מול הדבקה של פרעושים.

פרעושים אצל גור כלבים? היו מודעים למה שפרעוש עשוי לגרום 

פרעושים הם בעיה נפוצה עבור בעלי חיות מחמד, אבל הם לא רק מטרד, הם יכולים גם לגרום לבעיות בריאות חמורות עבור הכלב שלכם וגם עבור עצמכם. עם זאת, הם בדרך כלל אינם מסכני חיים (למעט מקרים של קדחת הקרציות שנגרמת מקרצייה). 

פרעושים עלולים לגרום לעקיצות מגרדות ולגירויים בעור, הגורמים לתגובות אלרגיות אצל חלק מהאנשים. עקיצות פרעושים יכולות גם לעורר אנפילקסיס אצל אנשים שיש להם אלרגיה חמורה לרוק הפרעוש ולעקיצתו. 

עוד חשוב לדעת, פרעושים של חתולים וכלבים ידועים כחרקים מוצצי דם אשר מעבירים חיידקים מחולדות לבני אדם. חיידקים אלו יכולים להיות קטלניים בחלק מהמקרים אם לא מטופלים במיידי, כמו גם זחלי "תולעי סרט" שבני אדם יכולים להידבק בהם.  

מה עושים אם גור כלבים נדבק בפרעושים?

אם יש לכם גור כלבים שנדבק בפרעושים, הכי טוב להתיעץ עם הווטרינר כדי להבין מה לעשות בדיוק. מדוע? מכיוון שמדובר בגור אשר המערכת החיסונית שלו עדיין אינה איתנה ויציבה כמו של כלבים בוגרים. בשל כך, ייתכן וחלק מחומרי הדברת הפרעושים יהיו כימיים ומסוכנים מדי עבור שימוש על גורים. למידע נוסף, כדאי כעת לאתר וטרינר ולקבל ייעוץ לגבי הדברת פרעושים בבית, הדברת פרעושים לגורי כלבים ועוד. 

אם אכן מצאתם פרעושים תוכלו להזמין מדביר באמצעות אתר מדבירים פלוס

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני