איך יודעים אם יש פרעושים בבית?

טיפול נגד פרעושים לכלב

פרעוש הוא בעל חיים מיוחד. הגודל של פרעוש בוגר הוא בסך הכל מילימטר עד 3-5 מ"מ, כלומר מדובר ביצור זעיר.

מצד שני, יש לו יכולות מרשימות מאוד: פרעושים מצליחים לנתר למרחקים של עד 30 ס"מ ולגובה של כ-18 ס"מ. לשם השוואה, אם לבני אדם הייתה יכולת ניתור דומה ביחס לממדי הגוף, היינו יכולים לקפוץ לגובה של 100 מטר!

יכולות הניתור וקצב הריבוי המהיר גורמים לכך שנוכחות של פרעושים בבית היא מטרד של ממש. לפני שמזמינים מדבירים כדאי לוודא שאכן מדובר בפרעושים – והסימנים שמפורטים בהמשך הכתבה יעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

יש בעל חיים בבית?

ברוב המקרים פרעושים מגיעים לבתים שלנו על גבי חיות מחמד – כלבים וחתולים. בהתאם למי שלא חי עם כלב או חתול אין כמעט סיכוי להיתקל בפרעושים אצלו בבית.

מאחר שיש עוד חרקים שעוקצים בני אדם – למשל פשפשי מיטה, קרציוני יונים, נמלים אדומות ויתושות – סביר להניח שמדובר באחד מהם ולא בפרעושים. במקרה כזה כדאי להיעזר במומחים בתחום שאמונים על זיהוי חרקים בבית לפי סימנים שונים.

מיקום העקיצות

אחד מסימני הזיהוי העיקריים של נוכחות פרעושים בבית הוא המיקום של העקיצות. הפרעושים חיים על הרצפה, ואמנם כל פרעוש יכול להגיע לגובה של עד 18 ס"מ, אבל גם כך הם כמובן מוגבלים – ולכן העקיצות יהיו מרוכזות בחלק התחתון של הגוף (אם כי ייתכנו עקיצות גם במפשעה, וזאת מפני שהפרעושים אוהבים מקומות חשוכים ולחים).

ליתר דיוק, המקום האהוב ביותר על פרעושים הוא אזור הקרסול, ובאופן כללי העקיצות יהיו מקו הברך ומטה. מקבץ עקיצות בחלק הזה של הגוף הוא הסימן הטוב ביותר לצורך להזמין חברת הדברה שתטפל בפרעושים.

המראה של עקיצות פרעושים והתגובה להם

כדי למצוץ מאיתנו דם בלי שנפריע לו, הפרעוש מחדיר רוק אל הפצע שהוא מייצר בגוף. סימן העקיצה הוא למעשה התגובה לחומרים שונים שיש בתוך הרוק של הפרעוש. הסימנים העיקריים הם צבע אדום וכתם בולט ביחס לעור.

חשוב לציין שהעקיצות לא כואבות אבל כן מגרדות, ובחלק מהמקרים מאוד. לרוב תחושת הגרד נעלמת אחרי מספר שעות, או לכל היותר 2-3 ימים.

יחד עם זאת יש גם אנשים שמפתחים תגובה אלרגית משמעותית שכוללת פריחה, אסתמה ואפילו הלם אנפליקטי. הדברה יסודית תעלים את כל הפרעושים ותמנע תחושות לא נעימות.

נקודות שחורות קופצות

מצב נוסף שבו כדאי להזמין מיד שירותי הדברה הוא כשמזהים ברחבי הבית נקודות שחורות קופצות. המידות הזעירות של כל פרעוש מקשות על הזיהוי, אבל אם תתכופפו ותתקרבו לרצפה, סביר להניח שתצליחו לזהות את החרקים המקפצים שלא נוהגים להסתתר (בניגוד למשל לפשפשי מיטה, שמחפשים מסתור ויכולים להתחבא אפילו בתוך שקעי חשמל).

סימנים נוספים

עוד סימן זיהוי לנוכחות של פרעושים בחלל כזה או אחר בבית הוא כתמי דם על הסדין (בעקבות העקיצות).

גם תחושות עקצוץ במקומות שבהם יושבים – בין אם הספות, בין אם הכיסאות סביב שולחן האוכל ובין אם כיסא מחשב – מעידה ככל הנראה על האורחים הלא רצויים.

בכל מקרה שבו אחד הסימנים או יותר מתקיימים, חשוב להזמין מיד מדבירים מנוסים – לפני שהפרעושים יתרבו עוד והבעיה תחמיר.

ההדברה של הפרעושים מבוססת על שאיבה עוצמתית ועל ריסוס. הריסוס משלב שני חומרי הדברה, אחד שמחסל את הפרעושים הבוגרים ואחד שמעכב גדילת ביצים כך שלא יצוץ אצלכם דור חדש של חרקים מקפצים ועוקצים. במקביל כדאי לטפל גם בחיות המחמד.

תוכן עניינים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

.

רשתות חברתיות

הכי פופולרי

הכי חם

כתבות שאולי יעניינו אותך

איך נותנים ברבקטו

איך נותנים ברבקטו?

כאן תגלו בדיוק איך נותנים ברבקטו לכלב, בין אם מדובר בטבליית לעיסה ובין אם מדובר באמפולה

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

ולעוד אלפי הורים לכלבים שמשתפים ועוזרים אחד לשני